چرا باید دستکش کار بپوشیم

چرا باید دستکش کار بپوشیم  ؟

اغلب کارگران استفاده از دستکش کار  را غیر ضرروی و کم اهمیت می شمارند. با این وجود روز به روز بر انواع بی شمار دستکش های ایمنی افزوده می شود. طیف وسیع انواع دستکش صنعتی برای کاربر هایی گوناگون و با کارایی متفاوت به عنوان تجهیزات ایمنی طراحی و روانه بازار می شوند. کاربرد هایی مانند مقاومت در برابر برش، محافظت در برابر مواد شیمیایی، جلوگیری از عفونت و نارسایی الکتریکی تنها چند مورد از کاربرد ها و انواع بی شمار دستکش های ایمنی است.  اگر شما هم میخواهید بدانید که چرا باید دستکش کار بپوشیم این مقاله را مطالعه کنید.

چرا باید دستکش کار بپوشیم

در زمان های گذشته مردم استفاده نکردن از دستکش های صنعتی و ایمنی را نشانه ی قدرت می دانستند. آن ها هرگز به کاربرد های دیگر دستکش فکر نمی کردند. کاربرد هایی مانند جلوگیری از زخم شدن و سوختگی، تمیز نگه داشتن دست ها، کنترل و استفاده بهتر از ابزار و غیره فکر نمی کردند.

دستکش های ایمنی کار شما را راحت تر و امن تر می کنند

انتخاب صحیح دستکش صنعتی برای کار، موردی حیاتی در جلوگیری از آسیب دیدگی و در عین حال کنترل وضعیت است. شما می توانید با بررسی شرایط محیط کار خود، خطرات و مشکلات مربوط به آن محیط دستکش کار مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید. این خطرات و مشکلات می تواند هرچیزی اعم از گرما، شعله های آتش، جرقه، الکتریسیته، مواد شیمیایی، سرما و اشیاء تیز باشد.

چرا باید دستکش کار بپوشیم

همیشه دستکش کار بپوشید

همیشه خطرات احتمالی را در نظر داشته باشید. همواره قبل از کار بررسی کنید که آیا دستکش مورد نظر را دارید یا نه. اگر این دستکش را موجود ندارید حتما برای خرید آن اقدام کنید. دستکش ها از تجهیزات حفاظت شخصی به حساب می آیند و آخرین مورد در جلوگیری از صدمات هستند. برای هربار کار حتما آن ها را بپوشید. هرگز از پوشیدن آن ها صرف نظر نکنید. حادثه یک بار اتفاق می افتد. آن یک بار ممکن است همان دفعه ای باشد که شما از پوشیدن دستکش صرف نظر کرده اید. به یاد داشته باشید پیشگیری کلید مکان امنی است که در آن هیچکس آسیب نمی بیند.

چرا باید دستکش کار بپوشیم

نیازهای کلی محیط

وقتی محیط کار به گونه ای است که دستان کارگران در معرض خطراتی از قبیل آسیب های پوستی، بریدگی، سوختگی و تماس با مواد شیمیایی قرار دارد، کارفرمایان باید با بررسی محیط کار و شرایط مربوط خطرات احتمالی را پیش بینی و اقدام به خرید دستکش کار کنند. آن ها با این کار می توانند از کارگران خود محافظت کنند.

انتخاب دستکش مناسب

بعد از بررسی تمامی موارد ذکر شده، کارفرمایان باید با توجه به شرایط محیط کار و خطرات پیش بینی شده دستکش مناسب را انتخاب کنند. برای هر نوع خطر، دستکش مناسبی طراحی شده که کارفرمایان می توانند آن ها را به صورت عمده برای کارگران تهیه کنند.

پس از انتخاب نوع مناسب دستکش، اطمینان از کارایی آن ها بسیار مهم است. دستکش های ضعیف باعث سی درصد از آسیب دیدگی ها از ناحیه دست می شوند. حتی پوشیدن آن ها ممکن است از نپوشیدنشان خطرناک تر باشد.

چرا باید دستکش کار بپوشیم

ویژگی دستکش ها

دستکش ها باید کاملا مناسب باشند و کارگران بتوانند با وجود آن ها دست های خود را به خوبی حرکت دهند و به راحتی ابزار را کنترل کنند. دستکش های نامناسب می توانند منجر به تاول زدن دست ها شوند. مناسب بودن دستکش از آنجایی که از خطرات احتمالی جلوگیری می کند می تواند موجب آسودگی خیال کارگران و در نتیجه منجر به بهتر انجام شدن کارها شوند.

بدون شک به محض این که دستکش مناسب با شرایط محیط تهیه شود، ایمنی بیشتر کارگران تضمین می شود. دستکش کار می تواند سرمایه ای باور نکردنی برای هر کارگر باشد. در کنار دیگر ابزار ایمنی، تهیه و استفاده ی دستکش های کار امری ضروری و مهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *